Nuorille suunnatun Tarina tarinan takana -kampanjan chatbotissa Pyhimys, Ellinoora ja Heikki Kuula kertovat tarinat hittibiisiensä takaa.

YK:n Kansainvälistä lukutaitopäivää vietetään 8. syyskuuta. Sanomalehtien Liiton jäsenlehdilleen tuottama lukutaitopäivän kampanja Tarina tarinan takana tuo esiin lukemisen iloa ja merkitystä. Erityisesti nuorille suunnattu kampanja keskittyy tarinankerronnan riemuun ja kannustaa lukemaan – myös sen, mitä on rivien välissä.

Kampanjassa Ellinoora, Pyhimys ja Heikki Kuula kertovat omin sanoin tarinat hittibiisiensä Leijonakuningas, Kynnet, kynnet ja Bae  takaa – ja innostavat samalla lukemaan.  Tarina tarinan takana -chatbotissa  käyttäjä pääsee juttelemaan artistien kanssa ja lukemaan biisien tarinat heidän itsensä kertomina.

Botista selviää esimerkiksi se, miksi Ellinoora kokee olevansa Simba, millainen etsikkoaika edelsi Pyhimyksen Kynnet, kynnet -biisin syntyä ja mistä Heikki Kuula saa kiksit.

Artistit eivät ainoastaan kerro biisien tarinaa, vaan haastavat samalla pohtimaan suhdetta itseen ja lähimmäisiin, lähdekritiikkiin, sosiaaliseen mediaan, lukemiseen ja tarinankerrontaan.

Tarina tarinan takana -chatbotin löydät osoitteesta m.me/tarinatarinantakana.
Olemme myös Instagramissa @tarinatarinantakana ja Facebookissa facebook.com/tarinatarinantakana.

Keskustele (0 kommenttia)
Kirjoita kommentti